Koh Lipéről motorcsónak juttatott át minket Langkawi szigetére. Eléggé szorultunk az ún. "speed boat"-on, pedig csak tízen váltottunk jegyet Malajzia legészakibb szigetére. És bár a helyszűkét megoldottuk úgy, hogy felváltva vettünk levegőt, a be-becsapódó hullámokat már sehogy sem tudtuk kivédeni. Igaz, nem is nekünk okoztak gondot, hanem inkább a mellettünk ülő német lánynak, aki azt hitte, hogy végre befejezheti a Koh Lipén elkezdett romantikus ponyvaregényét.

01 - Langkawi.jpg

Köszönhetően a szembe hullámokra fittyet hányó sofőrnek kevesebb, mint másfél óra alatt letudtuk a két sziget közötti kábé ötven kilométeres távot. A kikötőből a kis furgonnal elkanyarodtak velünk a bevándorlási hivatalba, ahol gyorsan lerendeztük a pecséteket és már robogtunk is tovább a reptér közelében fekvő egykori halászfaluba Cenangba. Nem tudom, hogy még a kínai újév miatt, vagy csak egyszerűen főszezon volt, de a szálláskeresés nem ment egyszerűen. Gyakorlatilag az összes hostel telve volt és a Malajziában oly népszerű homestay-eknél is sorra pofára estünk. Végül nagy nehezen sikerült az igényeinknek megfelelő helyet találni, amely alig pár ugrásra volt a helyi piactól. Kihasználva az éppen megtartott csütörtöki night market-et a vacsoránkat már ott vadásztuk össze. Így sikerült megismernünk a gyümölcsök királyát, a durián-t. Híre megelőzte a szagát, amely bár elsőre nem tűnt annyira durvának, későbbiekben már mindenhonnan kiüldözött minket. Az első falatok után amúgy nekem még be is jött a nyálkás húsa, azonban senki nem figyelmeztetett arra, hogy az íze annyira intenzív, hogy azt még tíz perc után is érezni fogom...

05 - durian.jpg

"A király"

Miután a kóstolót leöblítettem egy kávés shake-kel, amely a későbbiekben az egyik kedvencem lett, elhagytam a többieket és kistoppoltam a reptérre, hogy fogadjam bátyámat, aki három hétre csatlakozott a csipet csapathoz. Tamás a társasága mellett életmentő pakkot is hozott: szarvasi kolbászt és pálinkát. Igaz, segített is elfogyasztani, de azért felemelő volt addig a pár napig a hazai ízeket tolni a durián helyett.

02 - mocilangkawi.jpg

Bár a közelünkben egy hosszú homokos part nyúlt el, mi Langkawin mégis inkább az aktív pihenést választottuk. Béreltünk két motort és körbejártuk a szigetet. Erősen nyomják a Sky Bridge nevű kilátót, mint Langkawi "number one" látványosságát, azonban szerintem nem volt egy akkora szám. Hozzáteszem, maga a híd felújítás miatt le is volt zárva. Csak szólok, ha ne adj isten, valaki pont emiatt menne a szigetre a közel jövőben.

03 - skybridge.jpg

"Javítják. Ilyenkor izgi rámenni"

A tengerpartot illetően Langkawi csalódást okozott számomra. Persze Koh Lipe magasra tette a lécet, így az elvárásainknak nehéz is lett volna megfelelnie, de én mégis vártam arra, hogy valamelyik strandon csak-csak belefutunk a hófehér homokba. Örültem volna, ha a bátyó is megéli a paradicsomi hangulatot. A tengerpart azonban meglehetősen koszos volt, sok volt az eldobott palack, a víz pedig egyáltalán nem volt átlátszó, korallnak nyomát sem láttuk. A távolban tankhajók jöttek-mentek és bár a közelben volt egy cementgyár a homok sehogy sem volt olyan finom szemcséjű...

08 - bowling.jpg

A kókusz remek kugligolyó

Bár nem is értem miért kerestem fehér homokot a Black Sand Beach nevű strandon...

Végül a sokadig próbálkozás után sikerült a Four Seasons Hotel mellett egy egész elfogadható tengerpartot találni. Bár a homokot érezhetően teherkocsikkal vitték oda, azért kicsit mégis a thai partokra emlékeztetett.

07 - tengerlangawi.JPG

Four Seasons: megérdemli a reklámot!

Az emberek kedvessége viszont cseppet sem emlékeztetett a Thaiföldire. A parton találkoztunk egy mosolygós családdal, akik azonnal meginvitáltak minket a helyben rendezett szülinapi partira. Bár akkor még nem tudtuk, de ott kóstoltunk először ráját, amelynek a húsa nagyon emlékeztet a haléra, a szúrós szálka helyett azonban könnyen elrágható porcot talál az ember.

10 - lighthouselangkawi.jpg

Fotóversenyt rendeztünk egy elcsípett naplementénél

Ami igazán megfogott a szigetben az a buja természet. Igaz nem túráztunk, de lehetőség lett volna rá. Crazy monkey-k persze minden felé vannak, de az út mentén a fákon láttunk langurokat is, amelyek tökre olyanok voltak, mint a gibbonok. Mehettünk volna krokodilfarmra, vagy aquáriumba is, de mi ezeken már rég túl voltunk és Tamást is sikerült meggyőzni, hogy mindezekre még lesz mód Malajzia többi részén is...