Koh Samuin remekül szórakoztunk és miután felkerült a „mégegyszerideelkelljönni” listánkra továbbindultunk dél felé, hogy felfedezzük a többi gyönyörű szigetet Thaiföldön. A délelőttünk gyorsan eltelt a kompozással és azzal pár órás buszozással, amivel elértük a thai félsziget másik oldalán fekvő Krabi városát. Krabi valójában nem is közvetlenül a tenger mellett fekszik, hanem a hasonló nevű Krabi folyó partján, amely deltát épített az Andamán tenger felé.

02 - Crab in Krabi.jpg

Crabs in Krabi

Magában a városban, így nem sok látnivaló van. Van egy szép buddhista temploma és talán maga folyó, ami bár sáros és büdös, azért lehet hajókázni rajta. Említésre érdemes felfelé a vízen két sziklacsúcs, az ún. Kao Kanab Nam, amelyek mészkőbarlangokat rejtenek magukba. Egykoron a barlangokban emberi csontvázakat találtak, amelyek sok találgatásra adtak okot, hogy vajon századokkal ezelőtt emberek lakták a helyet, vagy csak pusztán odaszorultak egy rég elfeledett áradás során.

01 - Kao Kanab Nam sziklacsúcsok.jpg

Kao Kanab Nam

Ha valaki igazán élvezni akarja a strandolást, jobb ha egyenesen a tenger menti Ao Nangban foglal szállást. Mi is kicsit tétlenek voltunk az első nap, de a közeli piacon és a folyóparton kószálva azért sikerült eltöltenünk az idő nagy részét. Másnapra már szervezett programra adtuk a fejünket.

03 - Koh Tup.jpg

Ao Nang környéken a kötelező program az ún. „4 sziget hajótúra”. Long tail boattal látogattunk a közeli öböl egzotikus szigeteit és a tengerből kiemelkedő csodálatos sziklákat. A négy sziget a Koh Gai (alakja miatt magyar fordításban Csirke sziget) a Koh Tup és a Koh Mawr amelyet egy vékony homokzátony köt össze, és a Poda, amely az elporlatt koralloktól csodálatosan fehér homokkal és átlátszó, türkizkék tengerrel büszkélkedhet. Mind méltó képviselői a képeslapokon is szerepeltetett trópusi paradicsomoknak.

06 - Poda.jpg

A több órás hajóút során megálltunk egy fél órára snorkelingezni is. Vezetőink kenyérrel csalogatták a színes halakat a hajó közelébe. Már az első morzsákra is százával jöttek és szinte forrt a víz körülöttünk. Én az első csobbanásra azonnal észrevettem egy a tenger alján pihenő elhagyott búvárszemüveget és pipát, ami hamarosan a legbecsesebb kincs lett a hátizsákomban. Visszafelé megálltunk még a csónakkal a Railay beach-en. Az előzőekhez hasonlóan ez is gyönyörű volt, csak sok a fütyi, ugyanis egy víz menti barlangban fallosz szentélyt alakítottak ki a helyiek.

07 - Railay beach.jpg

Következő nap egy másik, Koh Samuin kimaradt programot pótoltunk be. A tengeri kajakozást. Busszal elvittek minket egy közeli öbölbe, ahol a csónakokba pattanva feleveztünk egy mangrove fákkal szegélyezett folyócskán.

12 - barlang_1.jpg10 - evezes.jpg

09 - Mangrove.jpg

Bár a túra meglehetősen rövidre sikeredett, azért kicsit tudtam evezős tapasztalataimat kamatoztatni. Egy kellemes ebédet követően, hogy feledtessék a rövid túra miatt érzett csalódottságunkat, elvittek minket még egy kristálytiszta vizű patakhoz is, ahol a fáról csüngő majomköteleken lendülhettünk az üdítő habokba.

13 - lapatokkal.jpg

A következő tervezett állomásunkban kapcsolatban nem voltunk teljesen bizonyosak. Én szerettem volna megnézni a Part című filmből ismert Koh Phi Phi-t, azonban a vendégfogadósunk lebeszélt minket róla, mondván túl zsúfolt, mivel minden hátizsákos oda tart, túl drága mivel a szigetre még az ivóvizet is hajóval kell szállítani és túl zajos, mivel a német fiatalok gyakorlatilag non-stop buliznak a helyi bárokban. A fényképeken látott gyönyörű öbölbe pedig, ahol magát a filmet forgatták, csak szervezett túra keretében lehet eljutni. A kétségeinket kihasználva a tulaj inkább egy másik, az alig ismert Koh Jam szigetét ajánlotta nekünk pihenésre. Miután beadtuk a derekunkat, segített a szállás és a hajó lefoglalásában is, így a következő napokat egy gyönyörű, érintetlen homokos tengerparton töltöttük.

01 - bungalowk.jpg

Koh Jam annyira kies, hogy a hajók meg se állnak a szigeten. A Koh Lanta felé igyekvő járatról kellett nekünk is átszállni egy long tail boatra, ami elvitt minket a tengerparti bungalónkhoz.

02 - bungalo.jpg

Az érintetlen, bár nem lakatlan szigeten alig, pár mienkhez hasonló üdülőhely volt. A legközelebbi falu tíz percnyi sétára helyezkedett el és ott is csak a reggeli harapnivalókat és gyümölcsöket szereztük be, amúgy az üdülőhöz tartozó étteremben vacsoráztunk. A társasági élet központjaként, itt ismerkedtünk meg a többi vendéggel is, akik elsősorban a Skandináv országokból és Nagy Britanniából jártak vissza már évek óta.

12 - szaletli.jpg

Aktív pihenés hiányában pusztán napfürdőzéssel, kagylógyűjtéssel és nyakláncfűzéssel ütöttük el az időt. Éjjelente pedig a part menti élővilág felfedezésében leltük örömünket. A sötétben vadászva óriási remeterákok, fürge tarisznyarákok, apró kétéltűek nevetettek meg minket.

04 - remete.jpg

"Jajj, ne már, hagyjatok..."

05 - tarisznya.jpg

"Mi van vazze, akarsz valamit?"

07 - keteltu.jpg

"Én nem is létezek."

Első este óriási meglepetésünkre apró foszforeszkáló planktonokat vettünk észre, amint a hullámokkal kisodródnak a partra, rövid ideig pislákolnak, majd kihuny halovány kékes színük.

12 - plankton.jpg

Na ez egy lopott fénykép, de valahogy így kell elképzelni a planktonokat...

Az ott töltött napok alatt Zsuzsa összebarátkozott a long tail boat kapitányával, aki kedvesen felajánlotta, hogy csónakján elvisz minket a sziget legnagyobb falujába és kedvenc bárjába. Rákövetkező este pedig fire showt néztünk meg a közeli bárban, ahol a sok chicken rice után változatosság gyanánt kipróbáltuk a barrakudát is vacsorára.

10 - nappal.jpg

11 - ejjel.jpg

Amúgy semmittevéssel teltek a napjaink...

Koh Jam-on eredetileg három napot terveztünk eltölteni, de a végén még egy napig ott maradtunk. Thaiföldi vízumunk sajnos azonban kezdett lejárni, így ötödik nap kénytelenek voltunk összeszedni cókmókjainkat és fordulni egyet a maláj határ felé.