Tegnap megbeszéltük Luck-kal, hogy a mai nap maradunk Dingbocheban és akklimatizáció gyanánt megmásszuk a közeli 5100 méteres csúcsot. Az akklimatizáció lényege ugye az, hogy felmegy az ember valami jó magasra, hogy aztán szépen visszamenjen, de már ezzel is felkészíti magát a következő szintre.

Szép napsütésben indultunk, de a szél már a hegytövében is iszonyúan fújt. Iszonyúan hideg is volt. A gerincre érve a szél ereje csak erősödött és ahogy lenni szokott a légszomj is elkezdett kerülgetni minket. Csak métereket tudtunk megtenni egy-egy szusszal. Próbáltunk mindig valami szikla mögé elbújni, hogy élvezzünk egy kis szélárnyékot. Így araszolgattunk  fedezékből fedezékbe.

Szegény Gyöngyit azonban nagyon megviselte a hideg, úgyhogy félúton rábíztam Luckra, hogy kísérje vissza a menedékházba. Luck örült is, hogy itt hagyhatja a terepet, látszott rajta, hogy nem vonzza a hegy meghódítása. Mi Zsuzsával azonban kitartóan folytattuk a mászást, viszont mi is alaposan kifulladtunk mikor felértünk a tetőre.

kilatas ding.JPG

Itt vettük észre, hogy a magasabb csúcshoz egy másik, kerülő úton tudtunk volna csak eljutni. A tető mögött valójában nem egy nyereg, hanem egy szakadékot találtunk, így legalább 50-100 métert vissza kellett volna ereszkedni, hogy újra nekiveselkedjünk a hegcsúcsnak Erre már tényleg nem volt lelki erőnk és a meredek sziklákon át vezető út is eléggé technikásnak nézet ki, így sikerként könyveltük el a kisebbik magaslat meghódítását is. Azért, így is 500 méter fölé kapaszkodtunk. Megettük tehát a bekészített csúcs csokit és inkább visszaereszkedtünk mi is a faluba. Akklimatizációnak számunkra tökéletesen megfelelt ez is.

Este megint összegyűltünk a társalkodóban a vaskályhánál. Mivel ezen a vidéken már nincs fa, ezért jakszarral fűtenek. Jó meleget csinál, csak sokszor kell pótolni. Beszélgettünk a szállásadó serpánkkal. Látja, hogy Luck és Ari mennyire rosszul csinálják a dolgukat. Meg is jegyezte nekik, hogy hogyan hagyhattak minket Zsuzsával csak úgy egyedül felmenni.

Megtudtam tőle, hogy valójában több Everest alaptábor is létezik, mivel a Khumbu gleccser mozgásával minden évben más helyet neveznek ki. Ami a térképen szerepel az csak egy szimbolikus "Base Camp". Na mi ide tartunk...